Verzekering

Fysiotherapie en/of manuele therapie wordt in bepaalde aanvullende pakketten van een ziektekostenverzekeraar vergoedt, aangezien het uit de basisverzekering is geschrapt. U dient goed in uw polis na te kijken in welke mate u hiervoor verzekerd bent. U heeft geen verwijsbrief nodig om in aanmerking te komen voor eventuele vergoeding van de behandeling(en). Via de link "vergoedingen" kunt u bij uw ziektekostenverzekeraar terug vinden of u verzekerd bent voor fysiotherapie en/of manuele therapie, maar ook voor hoeveel behandelingen dit geldt. Over het algemeen geldt hoe duurder het aanvullende pakket, hoe meer behandelingen u vergoedt zal krijgen tot mogelijk zelfs onbeperkt.

Vanaf 1 januari 2008 hebben de zorgverzekeraars een verplicht eigen risico ingevoerd, wat een aantal veranderingen teweegbrengt. Fysiotherapie valt in de meeste gevallen niet onder de basisverzekering, maar onder de aanvullende verzekering. Voor vergoeding van fysiotherapie e/o manuele therapie komt het op het volgende neer:

Voor kinderen:
•   De no-claim geldt niet voor fysiotherapie bij kinderen tot 18 jaar.
•   Bij een aandoening voorkomend op de "lijst Borst"(*) komt het kind in aanmerking voor vergoeding van de basisverzekering. De eigen bijdrag is hierop wel van toepassing.
•   Als het kind kampt met een aandoening welke niet voorkomt op de "lijst Borst" kan het zijn dat er geen vergoeding wordt gegeven, hetgeen afhankelijk is van de aanvullende verzekering.

Voor volwassenen:
•   De no-claim geldt niet voor fysiotherapie in de aanvullende verzekering.
•   Bij een aandoening voorkomend op de "lijst Borst" wordt fysiotherapie vergoedt vanaf de 21e behandeling, de eerste 20 behandelingen zijn voor eigen rekening.
•   Bij een aandoening welke niet voorkomt op de "lijst Borst" kan het zijn dat er geen vergoeding wordt gegeven, hetgeen afhankelijk is van de aanvullende verzekering.

Van een aantal zorgverzekeraars staat het overzicht van vergoedingen voor fysiotherapie in een bestand, welke u kunt openen door hier(*) te klikken. Voor meer informatie kunt u terecht op: www.defysiotherapeut.com.

Toegankelijk

Sinds 2006 heeft U voor een afspraak bij de fysio-/manueel therapeut geen verwijsbriefje meer nodig.

Na een eerste consult bespreken wij met U of een behandeling bij ons zinvol is of dat een ander vervolgtraject gewenst is. Lees verder »

Deze praktijk is aangesloten bij
ZorgPunt Zuidplas
www.zorgpunt-zuidplas.nl